Queden poc més de dos mesos per a les eleccions locals del 28 de maig i, tot i que la campanya electoral estricta arranca la nit de l’11 de maig totes les formacions estan ja desplegant les seues respectives estratègies de campanya. No debades la comunicació política és una eina fonamental per a transmetre la feia feta, tant si s’han assumit responsabilitats de govern com si s’està a l’oposició. Una bona comunicació ajuda a mantenir la ciutadania informada així com a crear una imatge positiva del mateix. A continuació, vos oferim alguns consells per a una bona comunicació política en l’àmbit municipal:
- Identificar el públic objectiu. És important tenir clar a qui es vol arribar per poder adequar el missatge. Els ciutadans són el públic principal, però també hi ha altres col·lectius que poden estar interessats en el que fa l’ajuntament: empreses, organitzacions, etc.
- Definir els missatges clau. Cal identificar els temes que es volen comunicar i preparar els missatges clau. Aquests missatges han de ser clars, concisos i fàcils de recordar. També és important adaptar-los al públic objectiu i utilitzar un llenguatge adequat.
- Utilitzar diferents canals de comunicació. Per a una bona comunicació, és important utilitzar diferents canals de comunicació per arribar al públic. Els canals tradicionals, com la premsa i la ràdio, són importants, però també és necessari utilitzar les xarxes socials i altres plataformes digitals per arribar a un públic més ampli.
- Ser transparent. La transparència és clau en la comunicació política. És important informar als ciutadans sobre les decisions que pren l’ajuntament, els motius d’aquestes decisions i els efectes que tindran en la vida dels ciutadans.
- Escoltar la ciutadania. La comunicació no només ha de ser unidireccional, també és important escoltar els ciutadans i les seves inquietuds. Això permetrà conèixer millor les seves necessitats i expectatives i adaptar la comunicació a aquestes.
- Prendre acció. Finalment, és important prendre acció en funció dels comentaris i suggeriments que s’escolten dels ciutadans. Això demostrarà que l’ajuntament està escoltant i actuant en benefici de la comunitat.
En conclusió, la comunicació política és fonamental per a un govern municipal. Per aconseguir una bona comunicació és important identificar el públic objectiu, definir els missatges clau, utilitzar diferents canals de comunicació, ser transparent, escoltar els ciutadans i prendre acció en funció dels seus suggeriments. Amb aquests consells, l’ajuntament pot aconseguir una comunicació efectiva i una millor imatge entre la ciutadania.