Data

Sensatesa per evitar crisis de reputació
La penúltima crisis de reputación en Twitter tuvo como protagonista la cuenta de una de las empresas líderes en mudanzas en España. Ante un comentario negativo (pero no ofensivo) de una usuaria el Community Manager de la firma respondió con cajas destempladas amenazándola con medidas legales si no borraba el tuit en cuestión. Dos errores cometidos en un momento. Por una parte, se enfrentó a un posible cliente sin hacer caso al más elemental sentido común, que dicta que no se puede amenazar a nadie.

Una de les crisis de reputació més cèlebres a Twitter va tenir com a protagonista el compte d’una de les empreses líders en mudances a Espanya. Davant d’un comentari negatiu (però no ofensiu) d’una usuària, el Community Manager de la firma va respondre amb caixes destemplades amenaçant-la amb mesures legals si no esborrava el tuit en qüestió. Dos errors comesos en un moment. D’una banda, es va enfrontar a un possible client sense fer cas al sentit comú més elemental, que dicta que no es pot amenaçar ningú.

D’altra banda, va perdre l’oportunitat de capgirar la situació i aconseguir que aquesta crítica negativa es pogués transformar en positiva, establint un contacte directe amb el futur client en què aclarís l’origen de la seva crítica i es posés a la seva crítica. disposició.

En tots dos casos no cal ser un expert en xarxes socials: el cert és que influeix més el sentit comú que el que es pugui aprendre al millor màster de la millor universitat. Normalment, quan s’ofèn, les coses no solen acabar bé, i encara menys en un mitjà potencialment tan viral com les xarxes socials i, en particular, Twitter. En aquest cas, l’empresa va tenir una reacció encomiable i el Consell d’Administració va demanar disculpes a la usuària després del monumental escàndol. Potser va ser tard, però la veritat és que amb bones paraules i amb seny és probable que, si més no, la crítica no es converteixi en un cas d’estudi.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email